自然、伝統、文化や美しさに触れる
旅の提案で人をつなぐ

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アゴーラ ホテル アライアンス

11 Hotels, 1,374 Rooms

※現在運営中

About Agora Hotel Alliance

アゴーラ ホテル アライアンスについて

ホテルや旅館が地域性・ブランドなどの独自性を維持したまま加盟することができる宿泊事業の共同展開です。メンバーホテルは、単体施設では実現できないスケールメリットやアゴーラが用意する数々の支援業務サービスの活用、そしてアライアンスホテル間での運営リソースを共有することができ、売上だけでなく確実に収益やキャッシュフローを向上させていくことを目標とした共鳴成長型のホテルアライアンスです。

A collection of diversified style of hotels from full service, limited service, resort to traditional ryokan that assures an unique and local experience of Japan.Through Agora Hotel Alliance, independent hotel owners will benefit from collective strength of hotel alliance whilst retaining identity and characteristic of regionality and history.

役員紹介

  • Agora Tokyo Ginza

  • One@Tokyo

  • IMAISO

  • Agora Kyoto Shijo

  • Hotel Agora Osaka Moriguchi

  • AGORA Fukuoka Hilltop Hotel & Spa

  • Agora Place Tokyo Asakusa

  • TSUKI Tokyo

  • Agora Kyoto Karasuma

  • Hotel Agora Regency Osaka Sakai

  • Agora Place Osaka Namba

  • Agora Tokyo Ginza

  • One@Tokyo

  • IMAISO

  • Agora Kyoto Shijo

  • Hotel Agora Osaka
    Moriguchi

  • AGORA Fukuoka
    Hilltop Hotel & Spa

  • Agora Place
    Tokyo Asakusa

  • TSUKI Tokyo

  • Agora Kyoto
    Karasuma

  • Hotel Agora Regency
    Osaka Sakai

  • Agora Place Osaka
    Namba

Company Information

会社概要

Message from CEO

代表挨拶

代表取締役社長

President & Chief Executive Officer

クォック・ゲイリー・ヤン・クエン

KWOK GARY YAN KUEN

この18か月の間に、世界中のすべての人の日常生活は、私たちがこれまでに見聞きした中で最大の危機の1つである新型コロナウイルス感染症の影響を大きく受けています。世界経済は急速に悪化し、海外旅行が出来なくなり、すべての業界の中でもホスピタリティ業界は最も大きな打撃を受けました。このパンデミックが終焉することを待ち望んでおりますが、一方で、当社は、今後の成長に向けて力を入れて取り組んでおり、「美しい日本のコレクション」を提供するというビジョンは変わりません。

2年前から、マーケットでのブランド認知度を高め、ビジョンをさらに推進することを目的として、2019年に TSUKI 東京 と アゴーラ 金沢 をオープンするなど、新しいアーバン型ブティックホテル事業のポートフォリオを拡大する戦略を発表しました。それ以来、この戦略とビジョンを継続的に構築するために、パンデミック危機であるにもかかわらず、アゴーラ 東京銀座、アゴーラ 京都烏丸、アゴーラ 京都四条の3つの新たなホテルを開設することに成功しました。

新しいホテルのオープンによって成長を遂げている一方で、この状況は私たちの社内運営の質と効率をさらに高めるための良いチャンスであると信じています。ホテルは、人材こそが成功にとっての最重要課題です。アゴーラ ホテル アライアンスでは、「おもてなし」のコンセプトを、「他人の気持ちになって物事を考えられる人」として再定義しています。世界を迎える大きな視野と知識を持ちながらも、根底には、温かい心を持ち家庭的なホテルサービスを高いクオリティで提供できる人財の育成に注力してまいります。スキルアップのトレーニングを提供するために、アゴーラ ホテル アライアンス ベースアップ アカデミーを開始する予定です。これらは、アライアンスを通じてゼネラルマネージャーから新卒者までの、すべてのスタッフが利用できるようにして参ります。また、メンターが中途採用を含むすべての新入社員に心理的・技術的ケアをおこない、職場教育マネージャーを兼務する「セクショントレーナー」の確立を目指しています。

これから数年間はアゴーラにとって重要な年になります。今後も成長計画を実行し国内外のお客様をお迎えできることを楽しみにしております。

株式会社 アゴーラ ホスピタリティーズ
代表取締役兼最高経営責任者 クォック ゲイリー ヤン クエン

[Continuation of growth momentum while weathering through the storm]

In the past 18 months, the daily lives of everybody in the world has been affected greatly by COVID-19, one of the biggest crises we have ever seen in our lifetime. Global economy has deteriorated rapidly and among all industries our hospitality industry has been one of the hardest hit as global traveling has come to a complete stop. While we are looking forward to the end of this pandemic, we are still working hard as a company for our future growth, and our vision to provide “A Collection of Beautiful Japan” remains unchanged.

Since two years ago we have announced our strategy of expanding our portfolio of new urban boutique hotels including the opening of Tsukiji and Kanazawa in 2019 with the aim of increasing our brand recognition in the market and further promote our vision. Since then, in order to continue building on this strategy and vision, despite the pandemic crisis we have successfully opened three new properties in Ginza, Kyoto Karasuma and Kyoto Shijo.

While we are achieving growth with our new properties opening, we believe that this is also a good timing for us to further enhance our internal qualities and efficiencies.A hotel is only as good as its staff. The Agora Hotel Alliance is redefining the concept of "hospitality," as "people who think and act with compassion for others”.While having the knowledge and open mind to welcome the world to Japan, at the root, we will focus on developing human resources who can provide warm and homely hotel services with high quality. We plan to start a Agora Hotel Alliance Base-up Academy to provide skill up training. These are targeted to be available to all our staff throughout the alliance from General Manager to new graduate joiners. In addition, we aim to establish a "section trainer" system where mentors will provide psychological and technical care for all new employees, including mid-career hires, and also serves as a workplace education manager.

The coming years will be important years for Agora. We look forward to continuing execution of our growth plan and also welcoming again our domestic and international guests.


Agora Hospitalities Co., Ltd.
President & Chief Executive Officer
Kwok Gary Yan Kuen